Fizykoterapia

Laseroterapia

Laseroterapia: jest to proces przyspieszania lub usprawniania reakcji fizjologicznych, wywołany naświetlaniem tkanek przez promień laserowy.

Zastosowanie:

• w ostrych i przewlekłych mięśniobólach różnego pochodzenia
  • w chorobach zwyrodnieniowych stawów
  • w urazach i przeciążeniach więzadeł stawu kolanowego
  • w zespołach bólowych: „bolesnego barku”, „łokcia tenisisty” i „łokcia golfisty”
  • w chorobach reumatycznych
  • w nerwobólach (np. nerwu trójdzielnego, rwy kulszowej)
  • w chorobach skóry i trudno gojących się ranach
  • w ostrym i przewlekłym zapaleniu zatok

Magnetoterapia

Magnetoterapia: Magnetoterapia jest metodą leczenia polegającą na oddziaływaniu nasilonym polem magnetycznym w celu pobudzenia i stymulacji procesów regeneracji większości struktur biologicznych na całej głębokości tkanek.

Wskazania do magnetoterapii to:

• urazy: kontuzje, zwichnięcia, złamania, bóle i urazy mięśni, choroby zwyrodnieniowe stawów, etc.,
  • choroby reumatyczne: zwyrodnienia, stany zapalne (ostre i chroniczne), osteoporoza, etc.,
  • stany pooperacyjne: operacja przepukliny, operacje mięśni i ścięgien, przyspieszanie gojenia, poparzenia,
  • choroby naczyniowe i serca,
  • choroby centralnego i obwodowego systemu nerwowego: neuralgia, niedowład, etc.,
  • choroby górnych i dolnych dróg oddechowych: zapalenie zatok, zapalenie ucha, zapalenie oskrzeli, astma,
  • stany psychosomatyczne: nieżyt żołądka, owrzodzenie żołądka i dwunastnicy, zespół nadpobudliwego jelita,wrzodziejące zapalenie okrężnicy,
  • problem geriatryczne: bezsenność, zmęczenie, problemy klimakteryczne, zapalenie gruczołu krokowego.

Krioterapia

Krioterapia: Jest to metoda leczenia polegająca na miejscowym stosowaniu niskich temperatur.

W czasie trwania zabiegu ciepłota skóry może obniżyć się do -20 C i na skutek skurczu naczyń krwionośnych utrzymywać się po zabiegu przez 1 minutę. Natomiast 4 minuty po zabiegu występuje czterokrotne rozszerzenie naczyń utrzymujące się przez 2 godziny. Powoduje to wzrost stężenia tlenu i obniżenie stężenia mleczanów i histaminy. Zimno ma decydujący wpływ na zmniejszenie szybkości przewodnictwa nerwowego i obniżenie reaktywności obwodowych zakończeń czuciowo-ruchowych. Wyzwalają się duże dawki endorfin, co powoduje uśmierzenie bólu. Wykonuje się 10 zabiegów w serii.

Zastosowanie:

• po urazach, stłuczeniach, naderwaniu ścięgien
  • w chorobach reumatologicznych i zwyrodnieniach
  • w stanach zapalnych i obrzękach
  • w nadmiernym napięciu mięśniowym i spastyce
  • przy uśmierzaniu bólu i zwiększaniu zakresu ruchomości stawów

Ultradźwięki

Ultradźwięki: Jest to fala mechaniczna powodująca zmienność ciśnienia w tkankach dzięki temu w tkance powstaje „mikromasaż”. Mają działanie przeciwbólowe, zwiększają resorbcje przekrwienia, rozluźniają mięśnie, pobudzają regenerację tkanek. Stosowane w zespołach bólowych kręgosłupa, leczeniu ostrogi piętowej, likwidacji krwiaków, zmniejszenia stanów zapalnych i zmian zwyrodnieniowych. Skuteczne efekty przynosi fonoforeza czyli bezpośrednie wprowadzenie leku za pomocą UD w leczoną okolicę.

Zastosowanie ultradźwięków:

• ostroga piętowa,
  • nerwoból nerwu trójdzielnego,
  • owrzodzenie goleni,
  • choroba zwyrodnieniowa stawów,
  • zespoły bólowe: bolesny bark, łokieć golfisty, łokieć tenisisty, kręgosłupa,
  • zmiany chorobowe ścięgien i przyczepów mięsni.

Naświetlanie lampą sollux

Naświetlanie lampą sollux: zabieg ciepłoleczniczy wykorzystujący promieniowanie podczerwone o długości fali 800-1600 nm.

Zabieg światłoleczniczy lampą sollux stosuje się w takich przypadkach jak:

• przewlekłe procesy zapalne i reumatyczne stawów
  • stany pourazowe kończyn
  • przewlekłe stany zapalne jamy nosowej, zatok przynosowych, ucha zewnętrznego i stawów żuchwy
  • przewlekłe i podostre stany zapalne nerwów obwodowych
  • mięśniobóle
  • zapalenie nerwów czaszkowych II i VII
  • półpasiec
  • odmrożenia
  • oparzenia
  • przykurcze
  • trudno gojące się rany
  • trądzik różowaty, młodzieńczy
  • stany po zapaleniu bakteryjnym i uszkodzeniu skóry promieniami RTG.
  • przygotowanie do masażu, kinezyterapii i zabiegów z zastosowaniem prądu.

Prądy diadynamiczne DD

Prądy diadynamiczne DD: Jest ich 6 rodzajów: MF, DF, CP, LP, RS, MM są to prądy impulsowe o niskiej częstotliwości i charakteryzują się działaniem dynamogennym, to znaczy: przenikaniem w głąb tkanek. Ten czynnik ma właściwości wzbudzania względnie zwiększania pobudliwości, a więc przywracania tkankom ich normalnego, fizjologicznego dynamizmu (siły i napięcia).

Działanie :

• przeciwbólowe – wyraża się podwyższeniem progu odczuwania bólu,
  • powstawanie w tkankach substancji histaminopodobnych – mających właściwości rozszerzania naczyń krwionośnych,
  • wzmożenie aktywności naczynioworuchowej,
  • polepsza ukrwienie tkanek,
  • w zależności od zastosowanego prądu, powoduje wzmożenie lub obniżenie napięcia mięśni

Jonoforeza

Jonoforeza: To zabieg elektroleczniczy, polegający na wprowadzeniu do tkanek siłami pola elektrycznego jonów działających leczniczo. Ustalono, że jony wprowadzone do skóry drogą jontoforezy gromadzą się w niej na granicy naskórka i skóry właściwej, w pobliżu powierzchownej sieci naczyń krwionośnych, skąd zostają odprowadzane z prądem krwi w głąb ustroju.

Zastosowanie :

• blizny przykurcze bliznowate,
  • stany zapalne gałki ocznej, obwodowe zaburzenia naczynioruchowe, zespół Sudecka, utrudniony zrost kości,
  • trudno gojące się owrzodzenia, drożdżyca paznokci,
  • nerwobóle, zespół rwy kulszowej, bóle głowy, zaburzenia wymowy, dychawica oskrzelowa,
  • zespół bólowy rwy kulszowej, przewlekłe stany zapalne stawów i zapalenia okołostawowe, owrzodzenie troficzne,
  • stany zapalne gałki ocznej, wspólnie z ksylokainą lub nowokainą w leczeniu stanów bólowych,
  • bakteryjne stany zapalne skóry i tkanek miękkich,
  • inne: zaburzenia w ukrwieniu nerwu wzrokowego i siatkówki, zaburzenia krążenia obwodowego, itp.

Prądy TENS

Prądy TENS to szczególny rodzaj elektrostymulacji wykorzystujący prądy impulsowe małej częstotliwości przeważnie do leczenia bólu.

Zastosowanie:

• w bólach stawowych w przebiegu RZS i zmianach zwyrodnieniowych, dyskopatii, także w bólach pooperacyjnych i okołoporodowych
  • w terapii trudno gojących się ran i owrzodzeń
  • pobudza on także organizm do wydzielenia endorfin (tzw. hormon szczęścia).

Prądy interferencyjne

Prądy interferencyjne mają zastosowanie w leczeniu zespołów bólowych kręgosłupa i stawów. Oddziałują przeciwbólowo, pobudzająco na skurcze mięśni szkieletowych, zmniejszenie napięcia układu nerwowego, powodują rozszerzenie naczyń krwionośnych i poprawę krążenia. Zabieg ten jest przyjemny w odczuciu.

Sprawdź nasze pozostałe usługi: kinezyterapia masaż taping rehabilitacja sportowa fala uderzeniowa

FIZYKOTERAPIA
KINEZYTERAPIA