Ból pleców

Ból pleców / kręgosłupa może być spowodowany wieloma czynnikami. Nie jest to oczywiste. Ból może być spowodowany przez stan zapalny stawów międzykręgowych bądź często spotykaną dyskopatię. Ale ból może pochodzić również od spiętych mięśni, zbyt napiętych tkanek miękich, bądź z stanu zapalnego mięśni lub innych tkanek miękich. Ból pleców w pierwszej kolejności należy dobrze zdiagnozować. Bardzo ważne jest określenie rejonu występowania bólu, a następnie zlokalizowanie jego przyczyny.

Bóle pleców

Jak leczyć?

W zależności od tego jaka jest przyczyna bólu oraz jakie objawy towarzyszą mu w trakcie dnia należy dobierać odpowiednie działanie lecznicze. Jeżeli objawy bólowe nie reagują dobrze na ruch, bądź stan bólowy pogarsza się w odpowiedzi na próby rozruszania problemowego miejsca, należy ograniczyć wszelkie ćwiczenia i skontaktować się z fizjoterapeutą, aby zdiagnozował za pomocą np.metody McKenzie - gdzie leży przyczyna dolegliwości.

Dolegliwości bólowe nie pozwalające na jakikolwiek ruch najlepiej uspokoić pozycją, która zniesie jak najwięcej objawów - np. leżenie na brzuchu, na plecach z nogami wyżej - aby odciążyć bolesne tkanki/stawy. Jeśli problemem są spięte mięśnie, stosowany jest masaż leczniczy, terapia punktów spustowych oklejanie odciążającymi taśmami Kinesiology Taping, jako uzupełnienie stosuje się zabiegi Fizykoterapeutyczne.

Zalecane zabiegi FIZJOTERAPEUTYCZNE:

Terapia punktów spustowych,Fala uderzeniowa, Laser wysokoenergetyczny, Metoda McKenzie, Metoda PNF, Masaż Leczniczy, Fizykoterapia, Kinezjology Taping